افزايش سن بازنشستگي ،‌از دست رفتن فرصت شغلي جوانان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 339
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
عليمرداني در گفتگو با صدخبر
عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اعلام اينکه افزايش سن بازنشستگي به صلاح کشور و مردم نيست ، گفت : افزايش سن بازنشستگي مانع اشتغالزايي جوانان مي شود.
محسن عليمرداني عضو کميسيون اجتماعي مجلس در گفتگوي اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني صدخبر با اشاره به افزايش سن بازنشستگي اظهار کرد :با توجه به شرايط فعلي کشور که بيکاري يکي از معضلات آن است ، در نقطه مقابل با افزايش سن بازنشستگي ،‌ کاهش آن مي تواند اثرات مفيدي بر جاي بگذارد.

وي افزود : هم اکنون نيروي جوان تحصيلکرده و يا تازه فارغ التحصيل و آماده و جوياي کار در کشور بسيار هستند که نياز است وارد عرصه کار شوند.

وي معتقد است که اگر سن بازنشستگي کاهش يابد به تدريج کساني که مسئوليت هايي را بر عهده دارند مي توانند اين مسئوليت ها را واگذار کرده تا نيروي جوان وارد عرصه کار شوند.

نماينده مردم با بيان اينکه اشتغال افراد مسن در ادارات موجب کاهش بازده کاري و ايجاد آسيب هاي اجتماعي مي شود اذعان داشت : استفاده از نيروي جوان مي تواند بهره وري و بازده کاري را تا حد بسيار زيادي افزايش دهد.

عليمرداني در پايان ،‌حفظ اشتغال را ضروري دانست و از مسئولين خواستار شد تا با سياست گذاري صحيح ، تفکر و اراده قوي معضل بيکاري را رفع کنند.

چندي پيش مدير کل فني درآمد سازمان تأمين اجتماعي با اعلام افزايش سن بازنشستگي در قانون تأمين اجتماعي ، اين اقدام را يک ضرورت خواند ، چرا که سن بازنشستگي موجود بر اساس اميد به زندگي در سال 56 تعيين شده و با افزايش اميد به زندگي نياز است تغييراتي در قالب افزايش سن بازنشستگي منظور شود.

 




:: برچسب‌ها: افزايش سن بازنشستگي , ‌از دست رفتن فرصت شغلي جوانان ,



مطالب مرتبط با این پست
.